Szerző:

Jó bornak (vállalkozónak) nem kell cégér?

Bár könyvelők vagyunk, de elkerülhetetlen, hogy időnként üzleti tanácsokat is adjunk az ügyfeleinknek vagy leendő vállalkozóinknak.

Hiszen egyrészt nekünk is megvannak a saját tapasztalataink üzleti téren, másrészt pedig nagyon sok vállalkozóval beszélgetünk üzleti konzultációk, tervek során vagy pedig követjük őket nyomon a vállalkozásaikban könyvelésük okán.

Amire ezzel a bejegyzéssel szeretném felhívni a figyelmeteket, az a hirdetés fontossága.

Hirdetés alatt nem feltétlenül a régi klasszikus hirdetéseket értem, inkább azt, hogy ismerjenek meg az emberek.

A vállalkozók nagy része nem fordít kellő figyelmet arra, hogy kitűnjön a többiek közül. Azt gondolja, hogy elindította a vállalkozását és csak az a feladata, hogy dolgozzon. Sőt, legtöbben azt gondolják, hogy az emberek majd ajánlják egymásnak, mert mégiscsak az az igazi.

Tényleg ismerős útján keressük a legtöbb szolgáltatót, de azért nem ez az egyetlen módja annak, hogy vevőt szerezz!

Hogyan tudsz kitűnni a többiek közül?

Tegyük fel, hogy nincs időd pl. blogot írni, de abban biztos vagyok, hogy két ügyfél között van pár perced arra, hogy egy facebook csoportot létrehozz és ott tartalmakat ossz meg a munkádról. Ha erre nincs időd, akkor vagy nincs szükséged több ügyfélre, vagy nagyon nem vagy hatékony – de ezt érezned kell. 🙂

A csoport nagyszerű lehetőség arra, hogy megmutass dolgokat a (leendő) vásárlóidnak, visszajelzéseket kérj tőlük és megismertesd magad velük. Azok az emberek, akik belépnek a csoportodba, rád kíváncsiak, téged szeretnének megismerni, így nyilván te fogsz eszükbe jutni, ha szükségük van a szolgáltatásodra, termékedre.

Arról nem is beszélve, hogy ingyenes hirdetési felület! (A facebookon lehetőséged van egyébként fizetett hiredetésekre is. Ez sem olyan nagy összeg, érdemes befektetni időnként, főleg az elején.)

A másik pedig a folyamatos önképzés.

Nekünk, könyvelőknek kötelező évente egyszer továbbképzésen részt venni és ezért kreditpontokat kapunk. Ha nem szerezzük meg a szükséges krediteket, akkor elveszik a regisztrációnk és nem tudunk dolgozni.

De mi ezen felül is keressük a lehetőségeket a fejlődésre mind szakmai, mind pedig nem szakmai téren. Hiszen minél többet tudunk adni az ügyfeleinknek, annál nagyobb az esélye annak, hogy minket fognak választani.

Ha pl. fodrász vagy, kötelességed az újabb és újabb trendeket követni, hiszen várható, hogy a vendégeid a legújabb trendeknek megfelelően fogják a frizuráikat kérni. Vagy van az a lehetőség, hogy maradsz a régi jól bevált dauernél és kiszolgálod azt a réteget, akiknek erre van szüksége. De ennek nyilván meglesz az a hátránya, hogy kevesebben keresnek meg téged.

A te szakmádban is biztosan van fejlődés, azt javaslom, próbálj vele lépést tartani, hiszen fejlődni muszáj.

Ha megvan a kellő képzettséged, követed a szakmádban a trendeket és tudnak rólad az emberek, akkor nem lesz konkurenciád! Egyrészt máris többet tettél, mint a vállalkozók nagy része, másrészt pedig a személyiséged, egyéniséged miatt megtalálnak azok, akikkel szívesen dolgozol majd!

Ha még nem csatlakoztál facebook csoportunkhoz, akkor tedd meg a linkre kattintva, hogy segíthessünk pénzügyi, könyvelési kérdéseidben!

Csatlakozom a Mire vállalkoztam?! facebook csoporthoz!

Share Button

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.