Alvásidő – felnőtt fejjel…

Nem találkoztam még felnőtt emberrel, aki nem szeretett volna többet aludni. 🙂 A gyerekeinket minden nap és minden körülmények között megpróbáljuk időben ágyba parancsolni, mert tudjuk, hogy fontos a pihenés. A kicsi nem lesz nyűgös, a nagy jobban teljesít az iskolában… Mi pedig, miután elcsendesedik a ház, örülünk, hiszen kezdhetünk nyugodtan dolgozni… Ugye sokaknak ismerős?

 

Vállalkozóként abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a legtöbben magunk osztjuk be az időnket és többnyire szabadon dönthetünk arról, hogy mikor dolgozunk. Biztosan mindenkinek van olyan ismerőse, aki a munkaidőt rendszeresen éjszakára teszi, miközben nappal is folyamatosan talpon van. Éjjel dolgozunk, mert akkor nyugalom van, mert így nem vesszük el a gyerektől az időt vagy egyszerűen csak azért, mert annyi a munkánk, hogy nem végzünk vele estig… Sokan a második, harmadik munkahelyükre sietnek, miután lefektették a csemetéiket, egyszerűen azért, hogy biztosítsák számukra a mindennapi betevőt…

Az ok igazából mindegy is. A lényeg, hogy nem pihenünk eleget és nem is igazán vesszük komolyan ennek a fontosságát. Számos tanulmány bizonyítja, hogy egy átlagos felnőttnek legalább 6 óra alvásra van szüksége naponta. Tegyük a szívünkre a kezünket! Mikor aludtunk ennyit utoljára? Nem rendszeresen, csak egyszer-egyszer… Nem emlékszünk? Akkor nézzük, mit is okozhat a szervezetünkben az alváshiány!

Az utóbbi években sokan, sokféle megközelítésből vizsgálták az alváskultúránkat, főként a felgyorsult életvitelnek köszönhetően. Nézzük, hogy mire jutottak a szakemberek!

  • Négyszeres a stroke kockázata azoknál az alanyoknál, akik rendszeresen napi 6 óránál kevesebbet alszanak.
  • Az alváshiány a cukorbetegség kialakulására is hatással lehet: a legkevesebbet alvó fiataloknál a leggyakoribb az inzulinrezisztencia, ami azt jelzi, hogy szervezetük nem megfelelően használja fel az inzulint és hajlamosabbak lehetnek a cukorbetegségre
  • A kialvatlanság kedvezőtlenül hat az emlékezőképességre, felelős az agy leépüléséért, amely részben magyarázhatja az idősek memóriavesztését.
  • A csontok egészségére is kedvezőtlenül hat a tartós alváshiány, állatkísérletek során bebizonyosodott, hogy 72 napnyi kialvatlanságot követően változások indulnak be a csontok ásványi anyag-sűrűségében és a csontvelőben, ami csontritkulás kialakulását jelezheti.
  • Egyre többen vizsgálják az alváshiány és egyes daganatos megbetegedések közötti kapcsolatot. Egy 2010-es kutatásban a vizsgált páciensek 1/3 részénél diagnosztizáltak béldaganatot, azoknál, akik 6 óránál kevesebbet aludtak naponta. Hasonlóak voltak az eredmények mellrákos páciensek vizsgálatakor is.
  • Szívbetegségek esetében kimutatták, hogy 48%-kal magasabb a szívbetegségek, illetve azok következtében történő elhalálozás kockázata a hat óránál kevesebbet alvók esetében.

Elég riasztó számok…

Nekem is van olyan közeli ismerősöm, akit egy hajtósabb időszak után szívinfarktus-gyanúval vitt el a mentő… Gondoljuk át, hogy megéri-e!

Figyeljünk oda a jelekre, mert az a tapasztalat, hogy legtöbbször nem is érezzük, hogy baj van, a szervezetünk viszont gyorsabban fárad, mint azt gondolnánk. Érdemes átgondolni, hogy milyen feladatokat adhatunk át másoknak, mi az, amit átütemezhetünk és kitől kérhetünk segítséget.

Nem elég, ha az anyagi biztonságot megteremtjük a családunknak, éppoly fontos, hogy mellettük legyünk 10-20-30-40-50… év múlva is erőben, egészségben.

Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát kívánok!

 

Share Button

1 871 Találatok: “Alvásidő – felnőtt fejjel…

  1. Pingback: cialis sweet taste

  2. Pingback: pioglitazone tablets

  3. Pingback: where to buy spironolactone 100 mg

  4. Pingback: viagra coupons 2018

  5. Pingback: cost of fexofenadine 180 mg

  6. Pingback: glimepiride united states

  7. Pingback: norwaytoday

  8. Pingback: order meclizine

  9. Pingback: where to buy leflunomide

  10. Pingback: atomoxetine 25 mg generic

  11. Pingback: dutchnews

  12. Pingback: donepezil pills

  13. Pingback: cheap anastrozole

  14. Pingback: order irbesartan 300mg

  15. Pingback: dutasteride canada

  16. Pingback: cphpost

  17. We stumbled over here different page and thought I may as well check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward to going over your web page repeatedly.

  18. Pingback: olmesartan online pharmacy

  19. Pingback: buspirone 10 mg canada

  20. Pingback: aftonbladet

  21. Pingback: clonidine coupon

  22. Pingback: how to purchase cefuroxime 125mg

  23. Pingback: citalopram prices

  24. Pingback: spiegel

  25. Pingback: cephalexin 500 mg cost

  26. Pingback: cost of ciprofloxacin 1000 mg

  27. Pingback: postimees

  28. Pingback: loratadine 10mg cheap

  29. Pingback: lemonde

  30. Pingback: clindamycin coupon

  31. Pingback: clozapine canada

  32. Pingback: gay hub

  33. Pingback: prochlorperazine 5 mg otc

  34. Pingback: 1xbetmobi

  35. Pingback: helsinkitimes

  36. Pingback: carvedilolmg purchase

  37. Pingback: realistic squirting dildo

  38. Pingback: icelandreview

  39. Pingback: intimacy suppositories

  40. Pingback: 샌즈카지노

  41. Pingback: warfarin otc

  42. Pingback: thesouthafrican

  43. Pingback: 우리카지노

  44. Pingback: mature porn

  45. Pingback: rosuvastatin 20 mg pills

  46. Pingback: 메리트카지노

  47. Pingback: موقع كورة

  48. Pingback: اغانى

  49. Pingback: how to use a g spot vibrator

  50. Pingback: Japanese Porn Land

  51. Pingback: Trans Hub Porn

  52. Pingback: divalproex 500mg coupon

  53. Pingback: pornhd

  54. Pingback: how to buy tolterodine 2mg

  55. Pingback: acetazolamide nz

  56. Pingback: order percocet online

  57. Pingback: cost of fluconazole

  58. Pingback: can i drink while on amoxicillin

  59. Pingback: where to buy phenytoin