Alvásidő – felnőtt fejjel…

Nem találkoztam még felnőtt emberrel, aki nem szeretett volna többet aludni. 🙂 A gyerekeinket minden nap és minden körülmények között megpróbáljuk időben ágyba parancsolni, mert tudjuk, hogy fontos a pihenés. A kicsi nem lesz nyűgös, a nagy jobban teljesít az iskolában… Mi pedig, miután elcsendesedik a ház, örülünk, hiszen kezdhetünk nyugodtan dolgozni… Ugye sokaknak ismerős?

 

Vállalkozóként abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a legtöbben magunk osztjuk be az időnket és többnyire szabadon dönthetünk arról, hogy mikor dolgozunk. Biztosan mindenkinek van olyan ismerőse, aki a munkaidőt rendszeresen éjszakára teszi, miközben nappal is folyamatosan talpon van. Éjjel dolgozunk, mert akkor nyugalom van, mert így nem vesszük el a gyerektől az időt vagy egyszerűen csak azért, mert annyi a munkánk, hogy nem végzünk vele estig… Sokan a második, harmadik munkahelyükre sietnek, miután lefektették a csemetéiket, egyszerűen azért, hogy biztosítsák számukra a mindennapi betevőt…

Az ok igazából mindegy is. A lényeg, hogy nem pihenünk eleget és nem is igazán vesszük komolyan ennek a fontosságát. Számos tanulmány bizonyítja, hogy egy átlagos felnőttnek legalább 6 óra alvásra van szüksége naponta. Tegyük a szívünkre a kezünket! Mikor aludtunk ennyit utoljára? Nem rendszeresen, csak egyszer-egyszer… Nem emlékszünk? Akkor nézzük, mit is okozhat a szervezetünkben az alváshiány!

Az utóbbi években sokan, sokféle megközelítésből vizsgálták az alváskultúránkat, főként a felgyorsult életvitelnek köszönhetően. Nézzük, hogy mire jutottak a szakemberek!

  • Négyszeres a stroke kockázata azoknál az alanyoknál, akik rendszeresen napi 6 óránál kevesebbet alszanak.
  • Az alváshiány a cukorbetegség kialakulására is hatással lehet: a legkevesebbet alvó fiataloknál a leggyakoribb az inzulinrezisztencia, ami azt jelzi, hogy szervezetük nem megfelelően használja fel az inzulint és hajlamosabbak lehetnek a cukorbetegségre
  • A kialvatlanság kedvezőtlenül hat az emlékezőképességre, felelős az agy leépüléséért, amely részben magyarázhatja az idősek memóriavesztését.
  • A csontok egészségére is kedvezőtlenül hat a tartós alváshiány, állatkísérletek során bebizonyosodott, hogy 72 napnyi kialvatlanságot követően változások indulnak be a csontok ásványi anyag-sűrűségében és a csontvelőben, ami csontritkulás kialakulását jelezheti.
  • Egyre többen vizsgálják az alváshiány és egyes daganatos megbetegedések közötti kapcsolatot. Egy 2010-es kutatásban a vizsgált páciensek 1/3 részénél diagnosztizáltak béldaganatot, azoknál, akik 6 óránál kevesebbet aludtak naponta. Hasonlóak voltak az eredmények mellrákos páciensek vizsgálatakor is.
  • Szívbetegségek esetében kimutatták, hogy 48%-kal magasabb a szívbetegségek, illetve azok következtében történő elhalálozás kockázata a hat óránál kevesebbet alvók esetében.

Elég riasztó számok…

Nekem is van olyan közeli ismerősöm, akit egy hajtósabb időszak után szívinfarktus-gyanúval vitt el a mentő… Gondoljuk át, hogy megéri-e!

Figyeljünk oda a jelekre, mert az a tapasztalat, hogy legtöbbször nem is érezzük, hogy baj van, a szervezetünk viszont gyorsabban fárad, mint azt gondolnánk. Érdemes átgondolni, hogy milyen feladatokat adhatunk át másoknak, mi az, amit átütemezhetünk és kitől kérhetünk segítséget.

Nem elég, ha az anyagi biztonságot megteremtjük a családunknak, éppoly fontos, hogy mellettük legyünk 10-20-30-40-50… év múlva is erőben, egészségben.

Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát kívánok!

 

Share Button

60 Találatok: “Alvásidő – felnőtt fejjel…

  1. Pingback: cbd oil for sale amazon

  2. Pingback: best cbd oil tincture

  3. Pingback: cbd oil for cats benefits

  4. Pingback: cbd oil side effects on kidneys

  5. Pingback: hire essay writer

  6. Pingback: nursing essay writing services

  7. Pingback: buy essay online

  8. Pingback: scholarship essay writing service

  9. Pingback: buy an essay online cheap

  10. Pingback: college admission essay writing service

  11. Pingback: how to write a community service essay

  12. Pingback: buying essays online

  13. Pingback: essay online

  14. How much is a Second Class stamp? bazooka pills free trial NEW YORK — In what is perhaps his most direct challenge to U.S. President Barack Obama, Prime Minister Stephen Harper issued a harsh threat Thursday that Canada won’t take no for an answer on the contentious Keystone XL pipeline.

  15. Directory enquiries rhino 7000 After analyzing samples for microbial contamination, they found the Internet-procured samples had greater overall levels of disease-causing bacterial growth compared to the unpasteurized milk bank samples, including strikingly higher levels of gram-negative bacteria, coliforms, staphylococcus and streptococcus. Three percent of Internet samples tested positive for salmonella, while none of the milk bank samples did. Twenty-one percent of Internet samples tested positive for cytomegalovirus DNA, compared to 5% of milk bank samples.

  16. Pingback: motivation for homework

  17. Sorry, you must have the wrong number viagra ou cialis melhor em 2019 “She has a depth of experience that is second to none, and I have no doubt she will be an excellent Federal Reserve Chairman,” Tim Johnson (D., S.D.) the chairman of the Senate Banking Committee, said in a statement. In July, roughly a third of the Senate Democratic caucus signed a letter urging Mr. Obama to nominate her.

  18. Pingback: cost of cleocin

  19. Pingback: clomid 25 mg for sale

  20. Pingback: clonidine without a doctor prescription

  21. Pingback: clozaril 25mg uk

  22. Pingback: colchicine cost

  23. Pingback: symbicort inhaler 160/4,5 mcg no prescription

  24. Pingback: combivent medication

  25. Pingback: how to buy coreg

  26. Pingback: essay helper

  27. Pingback: cheapest compazine

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.